.:Rakan Saya Yang Lain:.

Tuesday 5 February 2013

Komik: First Time 'Create' Komik


Assalamualaikum wbt..

Cerita dalam komik ini tidak ada kena mengena dengan yang

 hidup atau yang mati. 


Inilah percubaan pertama saya, 

godek-godek maka terhasilah skrip dan cerita ini. 

Lama dah buat cerita ini,

 saja repost balik dari blog lama..


Buat komik ni saya guna software Comic Life, yang versi trial sahaja. hehe.. Aplikasinya yang mudah dan senang untuk diurus. Nah kepada sesiapa yang mahu mencuba, ada bakat yang terpendam, boleh la anda cuba cipta komik sendiri dengan menggunakan software ini.

Ini contoh 'screen shot' ketika saya sedang mengedit dan membuat cerita menggunakan software ini. :)

capture 1


capture 2


So, apa tunggu lagi, jomlah kita membuat komik sama-sama, dan berkongsi cerita sama-sama. Saya tunggu ye.. :)


P/S : Cerita yang terbaik adalah jalan cerita yang dapat memberikan pedoman dan pengajaran kepada kita semua walaupun jalan ceritanya ringkas. :) .Tqvm..



8 comments:

  1. wahhh rajinnye buat komik..semoga teruk sukses ! :)

    ReplyDelete
  2. terima kasih..isi msa lapang je..:)

    ReplyDelete
  3. Cuba la, gerenti seronok, sbb dpt lakar cerita sendiri. Sebelum ni duk baca cerita orang je..:)

    ReplyDelete
  4. haaa, tu la ~ingt nk try d.load ~ heh

    ReplyDelete
    Replies
    1. download la, satu lagi Rage Maker, simple je software dia. ce google klu nak..hehe.free je download. :)

      Delete
  5. create more comic yg lawak2..gerenti sya baca semua.. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah, idea ada,sy wat la slow2.tp pndek2 je,tandus idea nk wat pnjg2..:)

      Delete